Vi har samlat eventbranschens elit

– Nedan presenterar vi ett urval av de lärare vi använder oss av i våra kurser.

I varje modul undervisas du av en lärare.

0-6

Hampus Svenblad

Referenser: Länsförsäkringar, Innovationsledarna, Strängnäs Business Park, IL Recycling/Stena Recycling

Hampus Svenblad har många års erfarenhet av att leda och driva projekt inom innovation och företagsutveckling, och arbetar idag som Project Manager hos Länsförsäkringar. Han är dessutom med i styrelsen för Innovationsledarna; en ideell förening som driver frågor för yrkessamma innovationsledare.

År 2013 arbetade Hampus som projektledare i Strängnäs kommun där han höll i företagsevent och workshops. Samma år var han med och startade Strängnäs Business Park; ett community för kreatörer, innovatörer och entreprenörer. Han har också arbetat som projektledare och utbildare inom återvinningsindustrin hos IL Recycling och Stena Recycling. Han har dessutom hunnit med att axla en konsultroll inom matindustrin hos Adecco Group.

IMG_0193

My Larsson

Referenser: Sony Music, Aller Media, Live Nation

My Larsson började som International Promotion Assistant på Sony Music 2014, där hon jobbade med den internationella avdelningen och alla internationella artister. Hon har sedan dess testat driva eget inom PR & Brand Management, jobbat som Social Media Manager och Video Producer på Aller Media men är sedan 2,5 år PR & Marketing Manager på Live Nation.

My arbetar idag för Live Nations agentur som ansvarar för PR och Marknadsföring för några av Sveriges största artister. My arbetar tillsammans med agenter och artister för att sätta PR – och marknadsplaner inför kommande konserter och turnéer. I Mys mångsidiga arbetsroll ingår bland annat arbete med webbunderhåll, kundkommunikation, sociala medier.

0-4-e1535464084859-blackwhite

Patrik Dyrendahl

Referenser: SF Bio, Visit Britain, Sodexo Hotell & Konferens

Patrik Dyrendahl är event-och mötesspecialist på SF Bio där han har hand om evenemangslogistik och support på en strategisk nivå. Tidigare har han även arbetat med konferenser och events i rollen som Business Area Manager samt som Marketing Manager hos företag som Visit Britaun och Sodexo Hotell & Konferens.

Med erfarenhet inom eventplanering, marketing management, digital strategi, och företagsrelationer har Patrik dessutom drivit eget företag. Han är även utbildad inom turism- och resande vid Högskolan Dalarna och studerat Business, Marketing & Management vid Lincoln University.

0-blackwhite

Björn Lindborg

Referenser: STHLM Music City, OI Virtual Reality AB, Interlope AB, Sony Music Entertainment, MTG Sverige, Millicom International Cellular.

Björn Lindborg är en entreprenör inom musikindustrin och grundare av STHLM Music City som är en plattform för musiktekniska startups med idén om att föra samman musikkreatörer och teknikstartups. Dessutom har Björn även varit med och grundat OI Virtual Reality AB som inriktar sig på att fördjupa musikupplevelser med hjälp av 360 och VR.

Björn har också över 10 års erfarenhet som konsult inom Digital Strategy via Interlope AB. Tidigare har Björn även varit Managing Director på Sony Music Entertainment, CEO på MTG Sverige, General Manager hos Warner Bros Sweden och Corporate Music Strategist på Millicom International Cellular. Björn är dessutom utbildad inom Marketing vid Bergh’s School of Communication och vid New York University.

0-2-blackwhite

Marit Woody

Referenser: Patriksson Communication, Dirty Butterfly, Denniz Pop Awards, Musikförläggarna, Woody Green

Marit Woody har erfarenhet av roller som PR konsult, kommunikationsansvarig och inom Marketing i över 10 år. Hon är en specialist inom sitt område och har haft många betydelsefulla positioner som bland andra Head of Social Media and Digital Channels på Patriksson Communication, Senior Strategist på Dirty Butterfly, Head of Communications på Denniz Pop Awards och Musikförläggarna där hon arbetar idag sedan ett dryga år tillbaka. Marit har dessutom grundat den livsstilsfokuserade kreativa PR-byrån Woody Green (Woody & Relatives).

Marit är både kreativ och strategisk och har haft en fot inom de flesta områden inom kommunikationsbranschen. Hon är utbildad vid Bergh’s School of Communication inom Strategy & PR, och har dessutom studerat juridik vid Stockholms universitet.

0-5-blackwhite

Erika Szentmartoni

Referenser: TEDxStockholm, Techbook, Copperberg

Erika Szentmartoni har frilansat inom eventplanering och management sedan 2012, och jobbar idag som eventplanerare hos idéspridande TEDxStockholm där hon är Head of Operations. Hon är dessutom Content Director hos Techbook, som arrangerar events och konferenser inom teknikvärlden, och Conference Director hos Copperberg, som organiserar globala event inom tillverkningsindustrin.

Intresset för eventplanering fann hon som assistent i London där hon arrangerade events för miljonföretag, som Walt Disney, Discovery Channel och Starbucks. Erika har genom en utbildning från Open University inom Event Management samt en enorm drivkraft och arbetslivserfarenhet arbetat sig upp från eventassistent till ledande roller.

0-3-blackwhite

Stephanie Mazzotta

Referenser: FemTech Sweden, SONY Electronics, FOLLOW-ME! Technology Group, WTF Travel

Stephanie Mazzotta jobbar som PR-specialist inom internationell marknadsförings och har över 10 års erfarenhet som konsult inom eventbranschen. Främst arbetar Stephanie med att anordnar event inom teknik- och entreprenörsbranschen i Stockholm. Stephanie har även ett stort engagemang för  för strat-ups och har drivit flertalet projekt i Skandinavien för Start-up People of Sweden’s räkning, i rollen som Event Manager. 

Stephanie har en internationell kandidatexamen i Communications & Marketing från University of Western Sydney, och har även studerat i både England och Tyskland. Stephanie har arbetat med marknadsföring och projektledning för företag som SONY Electronics och FOLLOW-ME! Technology Group.

rike-döpp-blackwhite

Rike Döpp

Referenser: Agency V, Acne Studios

Rike Döpp är medgrundare till konsult- och PR-byrån Agency V som är inriktad på skandinaviska varumärken samt att introducera skandinaviska märken på andra marknader. Agency V startade år 2005 och har idag kontor i Berlin, New York, Köpenhamn och Stockholm. Agency V har bland annat introducerat WEEKDAY, Monki och Stutterheim till Tyskland och Danmark, Ace & Tate och lala Berlin till Sverige, Scotch & Soda, Ganni och IVY REVEL till Tyskland och Wood Wood till USA.

Rike har lång erfarenhet inom PR-branschen och genom Agency V där hon idag arbetar som Creative Talent Researcher, representerar hon över 30 skandinaviska märken på bland annat internationella modeveckor i New York, Paris och Berlin.

Underviser

Alf Kjeller 

Referenser: Alf Kjeller Konsult AB, Stockholm Pride, EuroPride, Telemanagement AB

Alf Kjeller har över 20 års erfarenhet av projektledning inom både komplicerade tekniska projekt och inom företagsevent och festivaler. Idag arbetar Alf som konsult i sitt egna företag där han arbetar med uppdrag inom projektledning, kommunikation, utbildning, verksamhetsutveckling samt chefs-, & ledarskap.

Sedan 2001 har Alf varit engagerad i nordens största pridefestival – Stockholm Pride, ett arbete Alf fick priset “Keep up the Good Work” för vid QX Gaygala 2013. Alf har bland annat  varit festivalchef och verksamhetschef i många år för Pride Park. 2017-2018 var Alf projektledare för EuroPride 2018 Stockholm Göteborg som arrangerades av Stockholm Pride och West Pride tillsammans.

Astrid, underviser, 2018

Astrid Hallenstvedt

Referenser: Stockholms Internationella Filmfestival

Astrid har mer än tio års erfarenhet från kultur- och filmbranschen där hon ansvarat för sponsring och försäljning för Stockholms internationella filmfestival, ett av Nordens största kulturevenemang.

 

Genom de samarbeten Stockholms filmfestival skapat med större och mindre företag, har man vunnit flera priser inom sponsring, kultur och näringsliv, exempelvis Swedish Arts & Business Award, för kreativa, framgångsrika samarbeten med företag som Nokia, Telia, och LEGO.

Astrid har en fil. kand inom företagsekonomiska ämnen från Mälardalens Högskola, samt har studerat marknadsföring och försäljning på Chambre de Commerce et d´Industrie i Paris och statskunskap på Institut d´études politiques de Paris.

unnamed (2)

Jonas Fläckerud

Referenser: The Good Show, The Stockholm Act, Gather Festival
Jonas har en mångfacetterad bakgrund som sträcker sig från Ordförande i Musikföreningen Fritz’s Corner och Nattskiftet, till att arrangera och boka innehåll till Atrium Ljungbergs nedslag i Almedalen. Det är dock primärt som tjänare av kulturen som Jonas har öppnat dörrar till näringslivet, framförallt när han grundade The Stockholm Act och fick över 60 företag och institutioner att jobba tillsammans för Agenda2030.

Han har även ansvarat för Billetto’s introduktion på den svenska marknaden. Han har även arbetat med Way out West, Popaganda, Stockholm Kulturfestival och Filmfestival, Umeå Open, mfl.

Jonas jobbar just nu som hållbarhetsstrateg och förenar kultur, forskning, näringsliv och politik. En bakgrund som behövs för att kunna jobba med det viktiga omställningsarbetet för en mer hållbar värld, men med kulturen som verktyg.

Skærmbillede 2019-10-02 kl. 11.34.52

Alexander Bernhard

Referenser: Enefit, Timing Scandinavia, Eventforum, Ogilvy & Mather, Barkley Kalpak Agency
Alexander har jobbat inom mötes, events & underhållningsbranscherna stora delar av sin karriär, och har således samlat på sig massvis av teoretisk och praktisk erfarenhet.
Specifikt inom eventbranschen har Alexander arbetat som artist, producent och entreprenör samt därtill undervisar och föreläser för företag, organisationer och läroverk. Därtill har han engagerat sig genom styrelseuppdrag, och har även genomgått utbildningar bland annat vid Pace University i New York.
 I sin roll som entreprenör inom event och mötesindustrin har han fokuserat på ”Relation Intelligence and Timing” för att såväl individer som kollektiv skall utveckla goda beteenden och aktioner som leder till positiv utveckling och goda resultat. Dessutom drivs Alexander av att skapa en professionalism och affärsmannaskap inom mötes- och underhållningsindustrin generellt och inom eventbranschen i synnerhet.
IMG_5518

Helene Larsdotter

Referenser: TV4 Gruppen, Let’s Dance, Hela Sverige Bakar, Sveriges Mästerkock, P3 Guld-galan, Musikhjälpen, Sveriges Radio.

Helene Larsdotter har en bakgrund inom både rese- och mediabranschen. Hon har jobbat på TV4 Gruppens konceptavdelning med program som Let´s dance, Hela Sverige Bakar och Sveriges Mästerkock och jobbar nu som projektledare för evenemang så som P3 Guld-galan och Musikhjälpen på Sveriges Radio.

Daniel 30-9

Daniel Johansson

Referenser: PK Musik, Nöjes & Kulturbolaget Göteborg, Göteborg & Co, Göteborgs Kulturkalas.

Daniel Johansson är en av Göteborgs mest erfarna konsertarrangörer med 1000 + konserter på sitt samvete. I egenskap av tidigare produktionsansvarig på PK Musik och delägare på Nöjes & Kulturbolaget i Göteborg har Daniel varit med och arrangerat konserter med allt från bland annat Bob Dylan, Patti Smith och Kevin Costner till nationella storheter som First Aid Kit och Kent.

Sedan 2018 återfinns han på Göteborg & Co i egenskap av producent och musikansvarig på en av nordens största kulturfestivaler, Göteborgs Kulturkalas.

Skærmbillede 2019-12-11 kl. 22.00.14

Carolina Long

Referenser: Management Events, Summer On Festival
Carolina Long, arbetar idag som Customer Success Manager på Management Events och arrangerar slutna nätverkskonferenser för Sveriges högsta beslutsfattare runt om i Europa och Asien. Innan dess, satt hon som Marketing Manager för festivalen Summer On som går av stapeln varje sommar i Båstad.
Det som driver Carolina inom eventbranschen, är samspelet som uppstår mellan olika typer av människor. Även att skapa värde för varje enskild individ involverad i processen och hitta ett koncept som är konkurrensfördelaktigt gentemot andra större aktörer på dagens marknad.
IMG_0194

Matilda Skött

Referenser: Luger / Live Nation, Svenska Filminstitutet, Songwriting Camps

Matilda Skött arbetar  som projektledare på partnerskapsavdelningen på Luger och Live Nation. Matilda har tidigare arbetat som jurykoordinator för Guldbagge -galan på Svenska Filminstitutet och som projektassistent för Songwriting Camps. Hon är utbildad produktionschef i ledarskap och organisation vid Malmö universitet.

Matilda och de andra i hennes team ansvarar för alla externa samarbeten inom Lugers och Live Nations olika rättigheter, såsom Way Out West, Lollapalooza Stockholm, Åre Sessions, NHL och Melodifestivalen samt för konsertresor och ambassadörskap med konstnärer. I hennes arbete finns ett starkt fokus på hållbarhet, som delvis innefattar att skapa samarbeten med intressegrupper och genomföra deras hållbarhetsinitiativ i de olika rättigheterna, men också se till att andra externa parter följer projektens värderingar och riktlinjer.

agneta bw

Agneta Josephson

Referenser: Microsoft, Minnesota Communication, Zelmerlöw & Björkman Foundation

Agneta Josephson har en lång, gedigen bakgrund som projektledare inom evenemang. Resan började när hon som 24-åring blev projektledare på Microsofts eventavdelning i Sverige och som många år senare resulterade i titeln som byråchef för Brand Engagement-byrån Minnesota Communication.

Agneta har också lyckats vara insamling på Zelmerlöw & Björkman Foundation och är fortfarande engagerad där men nu som volontär. I dag är Agneta ansvarig för de flesta kurserna på Musik- och arrangörsprogrammet i Nyköping, sitter i ledningsgruppen för samma program, håller korta föreläsningar om projektledning och skriver en bok i projektledning med fokus på mötes- och kommunikationsbranschen.

Jenny Lans profilbild_hr

Jenny Lans

Referenser: TEDxGöteborg, Stockholm Tech Live, SEBC, Connect-dagen, Lösningar för Offentlig Sektor, Nordic Future Food

Jenny arbetar som Senior Content Director för flertalet mässor där hon ansvarar för utformningen av talarprogram. Kontakt med allt från EU-kommissionärer, svenska och internationella toppolitiker, entreprenörer och företagsledare till välkända institutioner som NASA. World Economic Forum och NATO är en del av arbetet. 

Jenny Lans har studerat Advertising samt Event Management i Sydney, Australien där hon var med och lanserade både Xbox och PlayStations senaste konsoler. Hon har sedan dess arbetat med startup och investerarevent, konferenser, galor och mässor. Sedan 5 år tillbaka är hon del av TEDxGöteborg som Production Manager och är del i ledningsgruppen för organisationen. 

Hon bedriver egen eventbyrå under namnet We Do Wednesday som fokuserar på storskaliga företagskonferenser och senaste tillskottet i utbudet är Divorce Parties.

IMG_1748 (3)

Anna Kjellström

Referenser: UNICEF, Baluba, Contrast, Happy Monday, Edelman, Prime, Cision och Portugals Turistbyrå

Anna Kjellström är en erfaren projektledare med bakgrund inom PR, event, marknadsföring och kommunikation. I dag arbetar Anna som eventansvarig på barnrättsorganisationen UNICEF.
Innan dess har Anna varit projektledare på eventbyråerna Contrast, Happy Monday och event- och TV-produktionsbolaget Baluba. Under åren har hon haft förmånen att arbeta med några av Sveriges starkaste varumärken.

Annas erfarenhet av event är bred och hon har varit projektledare för allt från seminarier, galor, kundaktiviteter, kick-offer, säljaktiviteter och konferenser med mera. Både små och stora projekt!

Anna har även erfarenhet som PR-konsult på Edelman och Prime och har varit PR- och eventansvarig på ett omvärldsbevakningsföretaget Cision.
Hon har en examen från IHM i affärskommunikation. Men även studier i retorik, projektledning, journalistik och språk.

utbildare martin svart-vit

Martin Gustafsson

Referenser: Republic 66, Stiftelsen Let’s Make Love Great Again, Stockholm Live, Bauer Media, Kulturbolaget, Rockskolan Sverige, Studiefrämjandet

Martin har arbetat i underhållningsbranschen sedan han gjorde sitt första professionella DJ -jobb i Malmö 2008. 2011 startade Martin och en kollega den hyllade rockklubben Beggars Banquet på Debaser i Malmö, där många internationella band har spelat. Efter att Debaser lagt ner verksamheten i Malmö började Martin arbeta med PR och marknadsföring för Kulturbolaget, där han också var med och startade podden “KB: Access All Areas” som en del av Kulturbolagets marknadsstrategi.

2016 gick flyttlasset till Stockholm när Martin rekryterades som Brand Manager för radiostationerna Rockklassiker, Vinyl FM och Svensk Pop på mediehuset Bauer Media. Han fick där ansvaret för all marknadsföring, alla samarbeten och alla partnerskap rörande dessa tre radiostationer. Bland annat gjordes stora kampanjer tillsammans med Sweden Rock Festival, SkiStar, Hantverkargalan och Fristads för att nämna några.

Efter nästan 4 år på Bauer Media gick Martin vidare i samband med en omorganisation och har sedan dess jobbat med sponsorer och partnerskap för både Stockholm Live och Stiftelsen Let’s Make Love Great Again. Utöver detta frilansar han för PR-byrån Republic 66, sitter i Rockskolans Advisory Board, föreläser om marknadsföring för musiker på Studiefrämjandet med mera.